aug 10, 2020 2 minuten

Moderne technologie toepassen in het MKB.

Door: Bas Hendriks

No-Code

De klantervaring bepaalt de investering

Voor elk bedrijf is het zaak om voldoende klanten te vinden en nog belangrijker om deze ook te kunnen behouden. Klanten hebben tegenwoordig hoge verwachtingen en deze verwachtingen blijven veranderen. Deze snelle omslag in de klantverwachting is vaak het grootste obstakel om tevredenheid te creëren, maar ook kwaliteitscontrole en personeelsgebrek zijn obstakels.

MKB-bedrijven moeten met verschillende factoren rekening houden wanneer ze bepalen waar ze hun (beperkte) IT-budget aan uitgeven. Ze geven bij hun investeringen vaak voorrang aan producten en diensten waarmee ze de persoonlijke benadering kunnen bieden die klanten wensen. Bij groeiende MKB-bedrijven staat een CRM-systeem (Customer Relationship Management) bovenaan de lijst met prioriteiten voor IT-investeringen. Dit onderstreept welk strategisch belang moderne bedrijven hechten aan een de klantervaring. Financiële software en hardware staan op nummer twee en drie als het gaat om IT-prioriteiten.

Voor alle bedrijven in het MKB geldt dat gebruiksgemak en betrouwbaarheid van
de leverancier de belangrijkste factoren zijn bij de keuze voor nieuwe technologie,
belangrijker zelfs dan de prijs.

IT-prioriteiten van groeiende MKB-bedrijven

IT-Prio (2)

Moderne technologie bereikt het MKB

Technologie verandert in hoog tempo, niet alleen voor grote ondernemingen maar ook voor het MKB. De meeste MKB-bedrijven die een CRM gebruiken, zijn daar de afgelopen twee jaar mee begonnen. 45% van de MKB-bedrijven heeft een CRM-systeem in gebruik en bijna drie van de vijf bedrijven die een CRM gebruiken (62%), heeft dat minder dan twee jaar in bezit. Voor MKB-bedrijven zitten de voordelen van een CRM vooral in een snellere klantenservice, de mogelijkheid om rapporten te genereren, één weergave voor alle gebruikers en meer leads.

Technologieën zoals AI en CRM-systemen zijn inmiddels alom bekend binnen grote multinationals. De overstap naar nieuwe technologie is niet altijd even makkelijk, maar het lijkt nu gelukkig ook tot het MKB door te dringen. MKB-ondernemers hebben vooral te maken met kleinere budgetten, verantwoording van de uitgave en problemen bij implementatie en uitrol van nieuwe IT-voorzieningen. 

Uitdagingen bij de overstap naar nieuwe IT-voorzieningen

Uitdagingen

Groeiende bedrijven zien vaker dan stagnerende/krimpende bedrijven dat het
gebruik van een CRM voordelen biedt. Zo hebben groeiende MKB-bedrijven 78%
vaker voordeel van de integratie van hun CRM in andere systemen en hebben ze 46% vaker een totaalbeeld van de klant.

Voordelen van een CRM-systeem

CRM-Voordelen (1)

Hoe kunnen wij helpen?

Holygrow helpt bedrijven bij het optimaliseren van de customer experience op B2B vlak. Zo ontwikkelen wij hoogwaardige CRM-systemen, klantportalen, digitale procesondersteuning en dashboards oplossingen. Volledig geïntegreerd met jullie huidige applicatielandschap, of ter vervanging van. Wij zorgen voor een vlekkeloze implementatie van flexibele oplossingen die meegroeien met jouw organisatie. Met behulp van de nieuwste technologie zorgen we er voor dat jouw klanten altijd up-to-date en volledig zelfredzaam zijn.

 

85% van de MKB-ondernemers vindt vertrouwen het allerbelangrijkste onderdeel van hun relatie met leveranciers.



Bron: Salesforce enquête trends report

Deel deze pagina:

Bekijk alle stories
Bekijk alle stories