Fetim Group

Een efficiënter en sneller retourproces

Holygrow heeft de hele workflow op basis van uniforme regels geautomatiseerd en verschillende afdelingen werken nu gestroomlijnd samen. Het verwerken van retouren gaat zoveel sneller en makkelijker dat Fetim nog maar 9 FTE (i.p.v. 19) nodig heeft om het werk te kunnen doen.

Deliverables

Digital Strategy, UX & UI, Development

Technology

Betty Blocks

Industry

Logistics and supply chain

Over Fetim

Fetim ontwikkelt uiteenlopende innovatieve producten voor woningen, zoals vloeren, sanitair en raam- en wanddecoratie. Vanuit het distributiecentrum in Amsterdam levert het bedrijf dagelijks duizenden producten aan klanten in meer dan 40 landen over de hele wereld. 

De missie van Fetim Group “to help people love where they live, work and play” vormt de basis van de strategie. Het is de rode draad in hun besluitvormingsproces. Zij vinden dat iedereen van zijn of haar huis moet kunnen genieten.

 

Fetim in cijfers.

100

Jaar ervaring

1000+

Leveringen

per dag

40+

Klanten

Wereldwijd

Uitdaging

Als je dagelijks duizenden producten levert, krijg je ook met een flink aantal retouren te maken. Omdat het bedrijf met een ingewikkeld en verouderd proces werkte, waarin een retouraanvraag in meerdere systemen handmatig moest worden bijgehouden, verliep de verwerking van die retouren moeizaam en traag. Het resultaat: frustratie bij medewerkers van de klantenservice en ongeduldige en ontevreden klanten.

Resultaat

Binnen 3 weken tijd is er een volledig geïntegreerd platform ingericht ter ondersteuning van de verwerking van inkoopfacturen. Wat dat gaat opleveren? Snellere factuurverwerking, minder handmatig werk, betere communicatie, meer tijdwinst en betere inzichten in de financiën.

Meer informatie voor de klant

Klant kan zelf tarieven berekenen

Klant kan zelf zendingen boeken

Eenvoudig speciale offertes maken

Minder druk op de klantenservice

Fast.Agile.Easy.

Oplossing

Holygrow ontwikkelde een applicatie voor het retourneren van goederen waarin alle stappen van het retourproces samenkomen. Medewerkers kunnen snel retourverzoeken verwerken aan de hand van eenvoudige vragenreeksen. Opdrachten voor terugboekingen en het ophalen van de goederen worden automatisch aangemaakt in de daarvoor bestaande systemen. Bovendien is elke statuswijziging meteen zichtbaar in een dashboard, zodat het proces goed kan worden gemonitord en bewaakt.

Resultaat

Binnen 3 weken tijd is er een volledig geïntegreerd platform ingericht ter ondersteuning van de verwerking van inkoopfacturen. Wat dat gaat opleveren? Snellere factuurverwerking, minder handmatig werk, betere communicatie, meer tijdwinst en betere inzichten in de financiën.

Resultaat

De hele workflow is op basis van uniforme regels geautomatiseerd en de verschillende afdelingen (retourverwerking, finance en het magazijn) werken nu gestroomlijnd samen. Het verwerken van retouren gaat zoveel sneller en makkelijker dat Fetim nog maar 9 FTE (i.p.v. 19) nodig heeft om het werk te kunnen doen. De klant heeft sneller uitsluitsel over retourzendingen en ervaart een hoger servicelevel. 

Beloofd is beloofd

Meer informatie voor de klant

Klant kan zelf tarieven berekenen

Klant kan zelf zendingen boeken

Eenvoudig speciale offertes maken

Minder druk op de klantenservice

Het contact met Holygrow was vanaf dag één goed. Zij hebben veel IT-kennis en denken mee met het vinden van klantvriendelijke oplossingen. Gedurende het ontwikkelproces zijn er meerdere sprints, waarbij wij als opdrachtgever worden geüpdate over de nieuwe ontwikkelingen. Op- en aanmerkingen worden snel verwerkt. Wij zijn dan ook tevreden over het eindproduct en het kan ook niet anders dat de gebruikers (onze klanten) dat ook zullen zijn.


- Marcel 't Hart

Efficiënter en sneller retourproces in beeld

HubSpot Video

Betty Blocks Business Apps

In dit e-book zoomen we in op de soorten applicaties die je met een no-code platform kunt bouwen en laten we een aantal voorbeelden zien van slimme business applicaties die andere organisaties al ontwikkelden met het no-code platform van Betty Blocks.

Download e-book

Jouw uitdaging bespreken?

neem contact met Nick op

Wie we zijn: een team van business analisten, designers en engineers. Waar we goed in zijn: complexe, bedrijfskritische processen vertalen naar simpele, digitale oplossingen. Waar we blij van worden: tevreden klanten en spijkers met koppen slaan. Dus... koffie doen?

Neem contact op